Jabi Luengok MineTest lantegia sortu du

minetest

minetestMinetest 3D eraikitzeko bideo-jokoa da.

Minetest Minecraft antzekoa da, blokeak erabiltzen direlarik eraikitzeko hiru dimentsiotako munduak.

Minetest software librea da eta kode askekoa GNU lizentzia duelarik. Honek komunitate bat garatzea baimentzen du jokoaren inguruan aurrera egiteko eta laguntza lortzeko.

Jabi Luengo jakin-mina handiko pertsona da. Irakaslea da baita. Orain dela zenbait denbora Minetest-en hasteko zenbait bideo sortu zituen, hona ekarri ditugu interesgarriak suertatuko zaizkizulakoan.

 

 

1 // Arduinorekin hasteko gida: Zer da Arduino? plaka ezagutzen

Askotan saiatu bazara Arduinorekin hasten baina elektronikaren mundu zabalak izutu izan bazaitu, gauza guztietan bezala gogoratu, inor ez dela ikasita jaio, eta pausoka edozein gauza hasi daitekeela :). Gida hau pixkanaka pixkanaka hasi nahi dutenentzat pentsatu dugu.

1 // Blenderren interfazea ezagutzen

Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.

1 // Linux terminalean kode baliagrriak

linux komandoak ikasten

1 // Minecraft bideo-jokoaren zerbitzari pribatua

Gaurkoan ordea Game Erauntsia Elkarteko Bingen Galartzak proposamen bat dakarkigu Minecraft-ekin egiteko: Zerbitzari pribatua.

1 // Minetest aurkezpena

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

1 // Nire metadatuetatik nigana

Metadatuak zure internet bidezko interakzioetan doana da, edukia izan ezik.

1 // Processing P5.js

Processing sortu zen artistak, eta ikus entzunetan lan egiten zuten diseinatzaileak, … kodearekin harremana ez zuten zenbait jendek kodea sorkuntza baliabide bezala ulertu zezaten eta eskuragarri izan zezaten. Tutorial honetan zenbait ideia hartuko ditugu processing edota p5js-n programatzen hasteko.

1 // Recallbox Raspberry Pin instalazioa

Recallbox, hau da bideo-jokoen emulatzailearen instalazioa egiteko tutoriala egin digute Game Erauntsiako lagunek, adibide bezala Super Mario Bros-en euskaratutako bertsioa jarriz.

1 // Scratch // Interface-a ezagutzen

Tutorial honetan Scratch zer den ezagutuko dugu

1 // Tinkercad // Interface-a ezagutzen

Saiora sartu eta zer dagoen ikusiko dugu bideo honetan.

1 // Tinkercad zirkuituak // Interfazea ezagutzen

Tinkercad zer den eta interfazearekin lehenengo harremana izango dugu tutorial honekin

1 // Ultimaker Cura

Bideoaren bigarren zati honetan, Ultimaker Cura softwarea ikusten eta ikasten jarraituko dugu. Seigarren kapituluarekin hasiko gara modeloaren ikuspegi ezberdinak nola alda dezakegun ikusteko. Zazpigarren kapituluan aldiz, parametro ezberdinak banan banan ikusten hasiko gara kalitate parametrorekin hasita. Hurrengo kapituluetan, perimetroa (zortzigarrena), betetzea (bederatzigarrena) eta amaitzeko, hamargarren kapituluan, tenperatura eta abiadura parametroak ikusiko ditugu.

1// Bideojoko txiki bat processing p5js-ekin egiten

Processing sortu zen artistak, eta ikus entzunetan lan egiten zuten diseinatzaileak, … kodearekin harremana ez zuten zenbait jendek kodea sorkuntza baliabide bezala ulertu zezaten eta eskuragarri izan zezaten.

10 // Nire bizitza nire esku: zer zabaltzen dut

Internet informazio itsaso bat da, baina batzuetan ez da erraza jakitea zer den egia eta zer gezurra, eta zer dago bitartean.
Algoritmoak perfilatzen gaituzte eta informazio horrekin gutako bakoitzarentzat mundu bat sortzen dute. Google-en bilaketa bat emaitza ezberdina du pertsona bakoitzarentzat.

10 // Scratch // Eragileak// sentsoreak// kontrola eta itxura

Biderketak egiteko, eta emaitza esateko eragileak erabiliko ditugu.

11 // Scratch // sentsoreak// aldagai zerrenda// eragileak, itxura eta kontrola

Galdera eta erantzunen jolas bat aldagaien bidez egingo dugu. Horretarako inportantea da erabiltzea aldagai zerreda sortzea.

12 // Scratch // Kontrola // mugimendua // soinua eta sentsorea

Kontrola eta mugimenduak erabiliz oztopoak saihesteko jolas bat egin dezakegu.

13 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Blokeak ezagutuz

Bideo honetan Scratch bideo-sentsoreak gehigarrian dauden blokeak ezagutuko ditugu.

14 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Atea ireki eta itxi

Ariketa bat proposatzen dizuegu: atea ireki et itxi egitea bideo-sentsorearekin

15 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Mugimenduaren norabidea

Bideo honetan, bideo-sentsorea erabilita objektu digitalen mugimenduaren norabidea kontrolatuko dugu mugimenduarekin.

16 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Kolorea

Ariketa honetan Scratch-eko bideo-sentsorearekin kolorea zelan detektatu ikasiko dugu.

17 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Pianoa

Aurreko bideoan ikasitakoarekin piano areagotu bat sortu dugu.

2 // Arduinorekin hasteko gida: Oinarrizko kontzeptuak

Elektrizitate eta elektronika oinarrizko ideia batzuk egiten ditugun proiektuak gehiago disfrutatu ditzagun.

2 // Blenderren objektu bat modelatzen

Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.

2 // Minetest Linuxen instalatu

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

2 // Scratch // tankerak editatzen

Scratch-en irudiak dira programazio objektu nagusia, eta eurak sortzeko eta moldatzeko dauden baliabideak ezagutuko ditugu.

2 // Tinkercad // Pieza batekin egin dezakeguna

Aurre definitutako forma/pieza batekin egin daitekeena

2 // Tinkercad zirkuituak // Protoboard-a ezagutzen

Protoboard-a zer den ezagutuko dugu, baita multimetroa eta beste osagai batzuk. Pixkanaka-pixkanaka, boltajea, erresistentzia eta intentsitatea bezalako ideiak ulertzen joango gara baita.

2 // Ultimaker Cura

Bideoaren bigarren zati honetan, Ultimaker Cura softwarra ikusten eta ikasten jarraituko dugu. Seigarren kapituloarekin hasiko gara modeloaren ikuspegi ezberdinak nola alda dezakegun ikusteko. Zazpigarren kapituluan aldiz, parametro ezberdinak banan banan ikusten hasiko gara kalitate parametrarekin hasita. Hurrengo kapituluetan, perimetroa (zortzigarrena), betetzea (bederatzigarrena) eta hamaitzeko, hamargarren kapituluan, tenperatura eta abiadura parametroak ikusiko ditugu.

2 // Zein digitalizazio prozesu nahi dugu?

Gure mundua eraldatzen doa digitalizazio prozesuarekin. Pertsona asko ez dakiela zelan jokatu.

3 // Arduinorekin hasteko gida: Osagai elketroniko erabilienak

Gure lehen zirkuituak eraikitzea baimenduko diguten osagaiak ezagutuko ditugu eta euren zenbait ezaugarri.

3 // Blenderren animatzen

Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.

3 // Scratch // Soinua editatzen

Pertsonaiak izan dezaketen soinua zelan editatu ikusiko dugu bideo honetan.

3 // Tinkercad // hasierako sorkuntzak

batu, zulatu, biratu,… gure formak sortzeko aukerak aztertuko ditugu

3 // Tinkercad zirkuituak // Soinu elektronikoa sortzen

Orain arte ikusitakoarekin esperimentu txiki bat egingo dugu

3 // Ultimaker Cura

Amaitzeko, hirugarren atalean, hamaikagarren kapituluarekin hasten da, desplazamendua eta hozte sistemako parametroak ezagutzera ematen dugu eta hamabigarren kapituluan berriz, parametroekin amaitzeko, eraizkinak edo soporteak nola konfiguratzen diren ezagutuko dugu. Azkenik, hamahirugarren kapituluan, parametroen konfigurazioa nola eragiten duten inprimaketaren denboran ikusiko dugu simulazio ezberdinak egiten.

3 // Windowsen instalatu

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

3 // Zer da Pribatutasuna

Pribatutasuna giza eskubide bat da, beste pertsona edo erakundeek gure bizitzan eragiteko mugak jartzen dituena.

4 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, IDE-a

Arduino plaka erabiltzeko hau programatu behar dugu, eta horretarako Arduino IDE-a beharko dugu.

4 // Blenderren testurak, argiztapena eta renderra

Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.

4 // Munduak sortu

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

4 // Nire datuak, nire esku: Sortzen ditudan datuak murriztu eta aztarna jarraitzaileak ekiditu

Gero eta gutxiago…. gero eta hobeto! Sortzen ez diren datuak ezin dira bildu, aztertu, gorde edo saldu

4 // Scratch // Kodea // mugimendua, itxura eta soinua

Mugimendu, itxura eta soinua blokeak zertarako balio duten ikusiko dugu bideo honetan

4 // Tinkercad // Errealitate fisikoarekin lotuz

Tinkercad errealitate fisikoarekin lotzeko zenbait baliabide.

5 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, kodearen egitura

Patroi berdina errepikatzen da Arduino programetan, ezagutuz errazagoa egingo zaigu programak ulertzea.

5 // Mugitu

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

5 // Nire datuak nire esku. Nire izaera digitalaren profila ulertu.

Nor zara Googleentzat? Googlen doako baliabideak erabiltzen dituzunean, zure jokabide datuak erabili ditzake zure izaera digitalaren inguruan profil bat sortzeko.

5 // Scratch // Kodea // gertaerak eta kontrola

Gertaerak ditugun pertsonai edo objektuetan erreakzioak sortzeko balio dute.
Kontrolak erreakzio horiek kontrolatzeko balio dute: zenbat segundotan, zenbat alditan, etengabe, baldintzatuta ote dauden,…

5 // Tinkercad // Zelan partekatu diseinu bat haritulab.eus proiektu gordailuan?

TinkerCad diseinuak zelan partekatu galdetu digute eta tutorial txiki hau prestatu dugu.

6 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, led bat piztu

Led bat pizteko programa txikia

6 // Nire datuak nire esku. Izaera digitala banatu.

Offline gaudenean modu ezberdinetan jokatzen dugu kontestuaren arabera: lanean, eskolan, lagunekin tabernan,…

6 // Oinarrizko eraikuntza

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

6 // Scratch // kodea // eragileak

Bideo honetan, itxura, soinua eta kontrolen bidez elkarrizketak egingo ditugu.

7 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, 3 led piztu

3 led batera dir dir egiteko programa txikia

7 // Eraikuntza aurreratua

Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.

7 // Nire datuak nire esku: Segurtasuna indartu: Pasahitza

Denbora asko igarotzen dugu interneten gureak eta gureak ez diren gailuen bidez.
Horregatik segurtasuna bi mailatan egin behar dugu, Interneten erabiltzen ditugun zerbitzuetan, eta gure gailuetan, hauetan ere gordetzen baitugu informazioa.

7 // Scratch // nire blokeak

Programazioa egin daiteke “nire blokeak” erabiltzen. Kontrola, itxura, mugimendua eta abar “nire bloke” batean sar daitezke.

8 // Nire datuak nire esku: Segurtasuna indartu: Gailuaren kontrola

Nork sartu daiteke zure gailura? nork ikusi zaitzake zure gailuan zaudenean? zurekiko jakin-mina daukatenei ez eman aukerarik.

8 // Scratch // Aldagaiak// eragileak

Eragiketak egiteko aldagaiak eta eragileak erabiliko ditugu. 

9 // Nire bizitza nire esku: non jartzen dut arreta

Askotan pantailak gure arreta guztiz arrapatzen dute. Etxekolanak egiteko ordenagailua piztu eta bat batean konturatzen zara ordu bat daroazula sare sozial batean.

9 // Scratch // Mugimendua// kontrola, itxura eta atzeko oihalak

Atzeko ohial batetik bestera ibiltzeko mugimendua, kontrola eta itxura erabiliko ditugu.

Autodefentsa erastunak

haritu laborategiko erabiltzaile batek (Itsaso) egindako diseinua

Etxeko ekonomia online ikastaroa

Lantegi hau hiru.eus plataformak garatu du. Etxeko Ekonomia kurtsoak gure inguruan gertatzen diren gaur egungo egoera eta arazoetan arreta jartzen du. Edozein pertsonak zerbitzu edo produktu komunak ( telefonia, elektrizitatea, gasa…) kontratatzerakoan planteatzen diren galderei erantzuteari bideraturik dago.

Familian lantegiak 1go erreportaia: Zertarako ikasi familian?

Familian ikasten dugunean, batez ere ondo kontrolatzen ez ditugun gaien inguruan, espektatibak ondo egokitu behar dira.

Familian lantegiak 2. erreportaia: Elektronikarekin esperientziak

Elektronikak konputazioari lotua mundu fisikotik mundu digitalera eta mundu digitaletik mundu fisikora eragiteko bide ugari sortzen ari ditu, gure bizitzako eremu askotan gero eta eragin handiago izango duten moduak. Zentzu horretan interesgarria iruditu zaigu beti elektrizitate eta elektronikaren inguruan familiekin ikastea.

Familian lantegiak 3. erreportaia: Mekanikarekin esperientziak

Mekanika pentsamendu konputazionalari oso lotuta dagoen ezagutza da. Azken batean logika lantzen delako. Horregatik interesgarria iruditu zaigu mekanika proiektu txikiak lantzea programazioarekin hasi aurretik.

Familian lantegiak 4. erreportaia: Programazioarekin esperientziak

Familiekin programazioa pantaila barik landu nahi genuen, eta programazioaren logika ulertzen hasteko jolas hau diseinatu genuen. Inprimatu, ebaki eta programatzen hasteko.

Kaskoak eskegiteko

Laborategietako apaletan kaskoak eskegitzeko objektu hau sortu genuen

Kdenlive Tutorialak

Kdenlive software libreaz sortutako bideo editore bat da. Iñigo Gebara irakasleak sorturiko tutorialak partekatzen ditugu bertan. 17 bideo guztira.

Lorontzia

haritulab eginiko diseinua

Pong bideojokoa Processing erabilita

Bideojoko hau zelan egin da azalduta dago bai kodean baita tutorial honetan: https://haritulab.eus/classes/arkanoid-programa-processing-ekin-egiten/

Tangram jokoa laser mozketarekin

Tangram jolasa eraikitzeak aitzakia izango da 2D diseinuaren inguruan ibiltzen hasteko eta laser mozketa makina ezagutzen hasteko.

Lantegi hauek eta Jabi Luengoren zenbait jarduera bere Youtubeko kanalean jarraitu dezakezu: https://www.youtube.com/channel/UCoZwho9NT1ZIe3kTP0YyxEA

 

Erantzun bat utzi

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude