- denak
- autodefentsa
- bideo
- bideo-jokoak
- diseinua
- elektronika
- ezagutza partekatzea
- linux
- programazioa
- tinkercad
17 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Pianoa
Aurreko bideoan ikasitakoarekin piano areagotu bat sortu dugu.
16 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Kolorea
Ariketa honetan Scratch-eko bideo-sentsorearekin kolorea zelan detektatu ikasiko dugu.
15 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Mugimenduaren norabidea
Bideo honetan, bideo-sentsorea erabilita objektu digitalen mugimenduaren norabidea kontrolatuko dugu mugimenduarekin.
14 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Ariketa // Atea ireki eta itxi
Ariketa bat proposatzen dizuegu: atea ireki et itxi egitea bideo-sentsorearekin
13 // Scratch // Gehigarriak // Bideo-sentsorea // Blokeak ezagutuz
Bideo honetan Scratch bideo-sentsoreak gehigarrian dauden blokeak ezagutuko ditugu.
12 // Scratch // Kontrola // mugimendua // soinua eta sentsorea
Kontrola eta mugimenduak erabiliz oztopoak saihesteko jolas bat egin dezakegu.
11 // Scratch // sentsoreak// aldagai zerrenda// eragileak, itxura eta kontrola
Galdera eta erantzunen jolas bat aldagaien bidez egingo dugu. Horretarako inportantea da erabiltzea aldagai zerreda sortzea.
10 // Scratch // Eragileak// sentsoreak// kontrola eta itxura
Biderketak egiteko, eta emaitza esateko eragileak erabiliko ditugu.
9 // Scratch // Mugimendua// kontrola, itxura eta atzeko oihalak
Atzeko ohial batetik bestera ibiltzeko mugimendua, kontrola eta itxura erabiliko ditugu.
8 // Scratch // Aldagaiak// eragileak
Eragiketak egiteko aldagaiak eta eragileak erabiliko ditugu.
7 // Scratch // nire blokeak
Programazioa egin daiteke “nire blokeak” erabiltzen. Kontrola, itxura, mugimendua eta abar “nire bloke” batean sar daitezke.
6 // Scratch // kodea // eragileak
Bideo honetan, itxura, soinua eta kontrolen bidez elkarrizketak egingo ditugu.
3 // Tinkercad zirkuituak // Soinu elektronikoa sortzen
Orain arte ikusitakoarekin esperimentu txiki bat egingo dugu
2 // Tinkercad zirkuituak // Protoboard-a ezagutzen
Protoboard-a zer den ezagutuko dugu, baita multimetroa eta beste osagai batzuk. Pixkanaka-pixkanaka, boltajea, erresistentzia eta intentsitatea bezalako ideiak ulertzen joango gara baita.
1 // Tinkercad zirkuituak // Interfazea ezagutzen
Tinkercad zer den eta interfazearekin lehenengo harremana izango dugu tutorial honekin
5 // Scratch // Kodea // gertaerak eta kontrola
Gertaerak ditugun pertsonai edo objektuetan erreakzioak sortzeko balio dute.
Kontrolak erreakzio horiek kontrolatzeko balio dute: zenbat segundotan, zenbat alditan, etengabe, baldintzatuta ote dauden,…
4 // Scratch // Kodea // mugimendua, itxura eta soinua
Mugimendu, itxura eta soinua blokeak zertarako balio duten ikusiko dugu bideo honetan
3 // Scratch // Soinua editatzen
Pertsonaiak izan dezaketen soinua zelan editatu ikusiko dugu bideo honetan.
2 // Scratch // tankerak editatzen
Scratch-en irudiak dira programazio objektu nagusia, eta eurak sortzeko eta moldatzeko dauden baliabideak ezagutuko ditugu.
1 // Scratch // Interface-a ezagutzen
Tutorial honetan Scratch zer den ezagutuko dugu
5 // Tinkercad // Zelan partekatu diseinu bat haritulab.eus proiektu gordailuan?
TinkerCad diseinuak zelan partekatu galdetu digute eta tutorial txiki hau prestatu dugu.
4 // Tinkercad // Errealitate fisikoarekin lotuz
Tinkercad errealitate fisikoarekin lotzeko zenbait baliabide.
3 // Tinkercad // hasierako sorkuntzak
batu, zulatu, biratu,… gure formak sortzeko aukerak aztertuko ditugu
2 // Tinkercad // Pieza batekin egin dezakeguna
Aurre definitutako forma/pieza batekin egin daitekeena
1 // Tinkercad // Interface-a ezagutzen
Saiora sartu eta zer dagoen ikusiko dugu bideo honetan.
Kdenlive Tutorialak
Kdenlive software libreaz sortutako bideo editore bat da. Iñigo Gebara irakasleak sorturiko tutorialak partekatzen ditugu bertan. 17 bideo guztira.
3 // Ultimaker Cura
Amaitzeko, hirugarren atalean, hamaikagarren kapituluarekin hasten da, desplazamendua eta hozte sistemako parametroak ezagutzera ematen dugu eta hamabigarren kapituluan berriz, parametroekin amaitzeko, eraizkinak edo soporteak nola konfiguratzen diren ezagutuko dugu. Azkenik, hamahirugarren kapituluan, parametroen konfigurazioa nola eragiten duten inprimaketaren denboran ikusiko dugu simulazio ezberdinak egiten.
2 // Ultimaker Cura
Bideoaren bigarren zati honetan, Ultimaker Cura softwarra ikusten eta ikasten jarraituko dugu. Seigarren kapituloarekin hasiko gara modeloaren ikuspegi ezberdinak nola alda dezakegun ikusteko. Zazpigarren kapituluan aldiz, parametro ezberdinak banan banan ikusten hasiko gara kalitate parametrarekin hasita. Hurrengo kapituluetan, perimetroa (zortzigarrena), betetzea (bederatzigarrena) eta hamaitzeko, hamargarren kapituluan, tenperatura eta abiadura parametroak ikusiko ditugu.
1 // Ultimaker Cura
Bideoaren bigarren zati honetan, Ultimaker Cura softwarea ikusten eta ikasten jarraituko dugu. Seigarren kapituluarekin hasiko gara modeloaren ikuspegi ezberdinak nola alda dezakegun ikusteko. Zazpigarren kapituluan aldiz, parametro ezberdinak banan banan ikusten hasiko gara kalitate parametrorekin hasita. Hurrengo kapituluetan, perimetroa (zortzigarrena), betetzea (bederatzigarrena) eta amaitzeko, hamargarren kapituluan, tenperatura eta abiadura parametroak ikusiko ditugu.
1 // Recallbox Raspberry Pin instalazioa
Recallbox, hau da bideo-jokoen emulatzailearen instalazioa egiteko tutoriala egin digute Game Erauntsiako lagunek, adibide bezala Super Mario Bros-en euskaratutako bertsioa jarriz.
1 // Minecraft bideo-jokoaren zerbitzari pribatua
Gaurkoan ordea Game Erauntsia Elkarteko Bingen Galartzak proposamen bat dakarkigu Minecraft-ekin egiteko: Zerbitzari pribatua.
10 // Nire bizitza nire esku: zer zabaltzen dut
Internet informazio itsaso bat da, baina batzuetan ez da erraza jakitea zer den egia eta zer gezurra, eta zer dago bitartean.
Algoritmoak perfilatzen gaituzte eta informazio horrekin gutako bakoitzarentzat mundu bat sortzen dute. Google-en bilaketa bat emaitza ezberdina du pertsona bakoitzarentzat.
9 // Nire bizitza nire esku: non jartzen dut arreta
Askotan pantailak gure arreta guztiz arrapatzen dute. Etxekolanak egiteko ordenagailua piztu eta bat batean konturatzen zara ordu bat daroazula sare sozial batean.
8 // Nire datuak nire esku: Segurtasuna indartu: Gailuaren kontrola
Nork sartu daiteke zure gailura? nork ikusi zaitzake zure gailuan zaudenean? zurekiko jakin-mina daukatenei ez eman aukerarik.
7 // Nire datuak nire esku: Segurtasuna indartu: Pasahitza
Denbora asko igarotzen dugu interneten gureak eta gureak ez diren gailuen bidez.
Horregatik segurtasuna bi mailatan egin behar dugu, Interneten erabiltzen ditugun zerbitzuetan, eta gure gailuetan, hauetan ere gordetzen baitugu informazioa.
6 // Nire datuak nire esku. Izaera digitala banatu.
Offline gaudenean modu ezberdinetan jokatzen dugu kontestuaren arabera: lanean, eskolan, lagunekin tabernan,…
5 // Nire datuak nire esku. Nire izaera digitalaren profila ulertu.
Nor zara Googleentzat? Googlen doako baliabideak erabiltzen dituzunean, zure jokabide datuak erabili ditzake zure izaera digitalaren inguruan profil bat sortzeko.
6 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, led bat piztu
Led bat pizteko programa txikia
5 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, kodearen egitura
Patroi berdina errepikatzen da Arduino programetan, ezagutuz errazagoa egingo zaigu programak ulertzea.
4 // Arduinorekin hasteko gida: Arduino programa, IDE-a
Arduino plaka erabiltzeko hau programatu behar dugu, eta horretarako Arduino IDE-a beharko dugu.
3 // Arduinorekin hasteko gida: Osagai elketroniko erabilienak
Gure lehen zirkuituak eraikitzea baimenduko diguten osagaiak ezagutuko ditugu eta euren zenbait ezaugarri.
2 // Arduinorekin hasteko gida: Oinarrizko kontzeptuak
Elektrizitate eta elektronika oinarrizko ideia batzuk egiten ditugun proiektuak gehiago disfrutatu ditzagun.
1 // Arduinorekin hasteko gida: Zer da Arduino? plaka ezagutzen
Askotan saiatu bazara Arduinorekin hasten baina elektronikaren mundu zabalak izutu izan bazaitu, gauza guztietan bezala gogoratu, inor ez dela ikasita jaio, eta pausoka edozein gauza hasi daitekeela :). Gida hau pixkanaka pixkanaka hasi nahi dutenentzat pentsatu dugu.
4 // Nire datuak, nire esku: Sortzen ditudan datuak murriztu eta aztarna jarraitzaileak ekiditu
Gero eta gutxiago…. gero eta hobeto! Sortzen ez diren datuak ezin dira bildu, aztertu, gorde edo saldu
3 // Zer da Pribatutasuna
Pribatutasuna giza eskubide bat da, beste pertsona edo erakundeek gure bizitzan eragiteko mugak jartzen dituena.
2 // Zein digitalizazio prozesu nahi dugu?
Gure mundua eraldatzen doa digitalizazio prozesuarekin. Pertsona asko ez dakiela zelan jokatu.
1 // Nire metadatuetatik nigana
Metadatuak zure internet bidezko interakzioetan doana da, edukia izan ezik.
1 // Processing P5.js
Processing sortu zen artistak, eta ikus entzunetan lan egiten zuten diseinatzaileak, … kodearekin harremana ez zuten zenbait jendek kodea sorkuntza baliabide bezala ulertu zezaten eta eskuragarri izan zezaten. Tutorial honetan zenbait ideia hartuko ditugu processing edota p5js-n programatzen hasteko.
1// Bideojoko txiki bat processing p5js-ekin egiten
Processing sortu zen artistak, eta ikus entzunetan lan egiten zuten diseinatzaileak, … kodearekin harremana ez zuten zenbait jendek kodea sorkuntza baliabide bezala ulertu zezaten eta eskuragarri izan zezaten.
7 // Eraikuntza aurreratua
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
6 // Oinarrizko eraikuntza
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
5 // Mugitu
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
4 // Munduak sortu
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
3 // Windowsen instalatu
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
2 // Minetest Linuxen instalatu
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
1 // Minetest aurkezpena
Lantegi hauek Jabi Luengok sortu ditu. Bere youtubeko kanalean jarraitu dezakezu.
4 // Blenderren testurak, argiztapena eta renderra
Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.
3 // Blenderren animatzen
Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.
2 // Blenderren objektu bat modelatzen
Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.
1 // Blenderren interfazea ezagutzen
Lantegi hau Durango Azokak sustatu du, euren web orrian informazio dena aurkitu dezakezu.