Unitate didaktiko baten saiakera // 3Dn protesiak
Gure espektatibak oso altuak ziren, 0tik hasi behar baginen ere. Azkue Fundaziotik bidali ziguten teknikariari ideiak emateko eskatu genion, baina, ideiak politak baziren ere, hauek gauzatzea baino, gure errealitatera egokituko diren proiektua aurkitzea izan da gure ikasketa handiena. Baita noski zenbait teknologiak erabiltzean dakartzan aukerak eta erronkak.
ย DBH 3 Ikasleak
4 gela
83 ikasle
Hasierako ideia | Lortu duguna | Hobeto egokitzen zaiguna |
Esku protesikoa (hemen gure hasierako espektatibak) | Ferula diseinuak | Mahai jokoak diseinatzea eta fabrikatzea |
Proiektua gauzatzeko behar izan duguna
Materiala
- Ikasle bakoitzeko zuzenki bat
- Arkatzak
- Papera
- 3D inprimagailua (Gure kasuan Azkue Fundazioak Ultimaker 2+ bat ekarri zuen)
- Ultimaker 2+ ezaugarriak // https://wiki.haritulab.eus/index.php?title=3D_inprimagailua
- 4 aliketa gutxienez euskarriak kentzeko
- Lixa azken emaitza txukuntzeko
- 1 espatula
- Filamentua (Gure kasuan 2,85ko diametrokoa inprimagailuak neurri hori behar zuelako)
- SD txartela diseinuak ordenagailutik Makinara eroateko
- SD irakurgailua
- Mahai finko bat eta entxufe finko bat makina jartzeko
- Internetera konexioa
Softwarea
- Diseinatzeko (CAD): Tinkercad erabili genuen. Software pribatiboa da, baina FreeCad bezalako alternatibak momentu honetan (ez genekien ezer) oso urrun geratzen zitzaizkigun.
- Fabrikatzeko (CAM): Cura erabili dugu. Software librea da. Instalatu behar da.
- Cura ezarpenak:
- Tobera: 0,6mm (gure kasuan)
- Filamentua PLA
- Cura ezarpenak:
Zenbait ikasketa 3D inprimagailuaren inguruan:
- Ataskatzen da
- Atzetik
- Toberan
- Diseinua ondo egitea denbora eta buruhausteak txikitzen ditu
- Ez gara diseinatzaileak, buruhauste ugari izan ditugu
- Zenbait bider inprimatu behar duzu logika harrapatzeko, hau 83 ikaslegatik biderkatzen baduzu…
- Emaitzari euskarria kentzea lana da ere, eta lasai egin behar da.
Lan prozesua
Makina ulertzeko lantegiak Azkue Fundazioaren partetik
TinkerCad erabiltzen ikasi genuen, Curan diseinu bat zelan esportatu eta Ultimaker 2+ inprimagailuaren oinarrizko funtzionamendua.
Ariketa hauek errazak badirudite ere bakoitza klase batean behar izan genuen, denontzako berria baitzen 3Dn diseinatzea
ย
Fekoorren erronkak
Puntu honetan esku protesikoa oso konplexua izango zela ohartu ginen eta norabidea zuzentzea erabaki genuen. Azkue Fundazioak Fekoor ekarri zuen gelara eta (hemen bere hitzaldiaren inguruan sarreratxoa) eta inspirazio apur bat ekartzeko hiru erronka jarri zizkigun mahai gainean.
Beno, proiektu hauek ere ez ziren errazak izan. Konturatu ginen ikasleen errealitatetik urrun geratzen zirela, eta behar zuten denbora, eta emaitza on bat ez zela errez etorriko.
Hemen zenbait lorpen:
Mahai-jokoak
Egun mahai-jokoetara birbideratu dute proiektua irakasleek. Inprimagailua zenbait hilabete gehiago izango dute ikastetxean esperimentatzen jarraitzeko.
Ikasitakoa
Azkenean, prozesu hau konplexua iruditu zaigu, teknikaria ez baitago denbora guztian ikastetxean, batzuetan dator. Eta makina apurtzen da, dudak sortzen dira,… horrelako prozesutan denbora asko behar da ikertzeko.
Diseinua ere erronka handia da, diseinu eskakizun gutxiko proiektuak pentsatu behar ditugu, eta urteetan zehar eskalatzen joan. TinkerCad tresna ona izan daiteke hasteko baina muga handiak ditu.
Ditugun ordenagailuentzat Chromebook-ak TinkerCad ondo dago, baina gero beti behar dugu Cura duen ordenagailuren bat. Ikasleek parte bat galtzen dute.
Eskalatzerako orduan FreeCad bezalako tresnak behar badira instalakuntza ere beharrezkoa izango da.
Behar bada unitate didaktiko saiakera hau aurretik egiteko tartea izan beharko lukete irakasleek.
Erantzun bat utzi